Wat is kaakpijn?

Kaakpijn is pijn in één of beide kaken, veroorzaakt door problemen met het kaakgewricht of de kauwspieren. Symptomen kunnen bestaan uit pijn rond de kaak, hoofdpijn, oorpijn, verdikte kauwspieren en knakkende of krakende geluiden bij het openen van de mond.

Kan ik voor kaakpijn worden behandeld?

Ja, bij ons bent u in goede handen. Ons team van manueel therapeuten is gespecialiseerd in kaakklachten en biedt een op maat gemaakte aanpak. Tijdens de intake bespreken we uw klachten en stellen we een behandelplan op, gebaseerd op een grondige anamnese en onderzoek. Dit plan kan bestaan uit voorlichting, houdingsinstructies, massage, rek- en strekoefeningen, gerichte training, en indien nodig, technieken zoals dry needling of manuele therapie. Via de MijnZorgApp krijgt u bovendien toegang tot uw afspraken, oefeningen en schema's.

Hoe ontstaat kaakpijn?

Kaakpijn kan verschillende oorzaken hebben. Hoewel gebitsproblemen zoals tandbederf of ontstekingen soms de oorzaak zijn, kunnen direct letsel aan de kaak, kaakgewrichtsstoornissen (temporomandibulaire gewrichtsstoornissen), overmatig tandenknarsen of stress die leidt tot klemmen of knarsen van de tanden, ook kaakpijn veroorzaken.

Wat kan ik zelf doen en wanneer moet ik contact opnemen?

Bij kaakpijn is het belangrijk om de oorzaak te achterhalen. Dit kan beginnen bij de tandarts, maar als de klachten niet gerelateerd zijn aan gebitsproblemen, is een bezoek aan onze gespecialiseerde therapeuten aan te raden. Ons ervaren team staat klaar om u te helpen uw kaakpijn effectief aan te pakken en uw levenskwaliteit te verbeteren.

Veel gestelde vragen

Hoe kan ik me aanmelden?

Wil je informatie of je aanmelden dan kan dat via de secretaresse. Zij is tussen 08.30 en 16.30 bereikbaar op 0174-20 00 20. Uiteraard kan je ook bij ons langskomen via het sturen van een mail of via de link hieronder. Bij het maken van de afspraak krijg je een aantal vragen via de mail toegestuurd die een globale indruk geven over de aard en ernst van de klachten. Daarnaast krijg je ook een afspraakbevestiging en een link waarmee je mijn zorgapp kan installeren. Dit is een app die herinnert aan de afspraken, maar ook een middel waarin bijvoorbeeld je huiswerkoefenschema wordt weergegeven.

Wat neem ik mee?

De eerste keer neem je een paspoort, rijbewijs of id-kaart mee ter identificatie en een handdoek.

Wat doe ik als ik niet kan?

Als een gemaakte afspraak niet kan worden nagekomen verwachten we een tijdige afmelding. Tot 24 uur voorafgaande aan de afspraak zijn hier geen kosten aan verbonden. Als de afmelding daarna gebeurt, wordt 75% van het bedrag doorberekend aan de patiënt zelf.

Wordt dit vergoed door de zorgverzekeraar

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars behalve Caresq (Verzorgt de zorginkoop voor verzekerden van EUCARE, de risicodrager voor de zorgverzekering van Aevitae (UZOVI 3360))

Hulp bij kaakpijn?

Neem nu contact met ons op:

Bel ons
(ma-vr 08.30 - 17.30)

Of stuur ons een bericht
Wij nemen z.s.m. contact met je op.
* verplichte velden

Therapieën voor kaakpijn

Onze kaakpijn specialisten

Wietske van der Lans-Vreugdenhil

Fysio-manueel therapeut

Patricia Bol

Fysio-manueel therapeut

Maurice Harder

Fysio-manueel therapeut, sportfysiotherapeut

Daniël van Holsteijn

Fysio-manueel therapeut